A tengeri hajóutakra vonatkozó hasznos tudnivalók

Üdvözöljük Önt a fedélzeten!
 

A következő oldalakon olyan hasznos tanácsok és információk sorakoznak, amelyeket annak érdekében állítottunk össze, hogy Ön megfelelően készüljön fel az utazásra, és a lehető legkellemesebb legyen a vakációja.

 

 

UTAZÁSI DOKUMENTUMOK

Az Azamara Club Crusies hajótársaság hajóútjain a részvétel elengedhetetlen feltétele az érvényes útlevél, az Európai Unió országain belül is! Az érintett országoktól függően a hazaérkezés napjától számított legalább 6 hónapig való érvényesség is feltétel lehet.

Útvonaltól függően, a hajó személyzete az útleveleket összegyűjtheti, hogy meggyorsítsa az ellenőrzési folyamatot, esetleges helyi vízumügyintézést. Javasoljuk, hogy vigyen magával 2-3 fénymásolatot az útlevele személyes adatokat tartalmazó oldaláról, amit a hajóról való kiszálláskor magával tud vinni.

 

 

Vízuminformációk magyar állampolgárok számára:

Az USA-ból, ill. Puerto Ricóból induló (ill. ideérkező vagy itt kikötő) hajóutak esetében többszöri belépésre jogosító USA-vízum vagy az új típusú, elektronikus (bordó) útlevél esetén, érvényes "ESTA" igazolás szükséges.

Az olyan európai útvonalaknál, ahol csak egy-egy célállomás esetében (pl. Szentpétervár, ill. egyéb orosz kikötők/Oroszország) szükséges vízum, utasaink a következő két lehetőség közül választhatnak: 1. akik részt vesznek a hajótársaság által szervezett fakultatív programok valamelyikén és csak a szervezett programok keretében hagyják el a hajót, azoknak nem szükséges vízumot beszerezniük. 2. Akik viszont az egyéni program hívei, és az adott kikötővárost egyénileg kívánják megismerni, azoknak a hajóút indulási napjától érvényes turistavízummal kell rendelkezniük. Vízum nélkül utasaink az adott kikötővárosban nem hagyhatják el a hajó fedélzetét.

További országok, ahova magyar állampolgároknak egyénileg és előre intézendő vízum szükséges: Ausztrália, Kína, India, Egyesült Arab Emirátusok.

A fenti esetekben kérjük, vigyen magával 2-3 fénymásolatot az útleveléről, mert a hajón elkérhetik az útleveleket, hogy az egyes kikötések alkalmával gyorsabban intézhessék a vámvizsgálatot.

Egyéb desztinációk esetében, kérjen információt irodánkban!

 

FONTOS! Egyes országok, pl. USA, kötelezővé teszik az országba való belépéshez az érvényes betegség-, baleset-, és poggyászbiztosítás meglétét!

 

 

Kérje ajánlatunkat!

 

UTAZÁS AZ INDULÁSI KIKÖTŐBE

Kérjük, legyen körültekintő a repülőjáratok kiválasztásánál! Európán kívüli indulás esetén a hajóutak előtt legalább 1 éjszakás tartózkodást javasolunk utasainknak az induló kikötővárosban (téli időszakban akár 2 éjszakát is). A hazainduló járat kiválasztásánál se feledjen elegendő időt hagyni a kikötési időpont és a repülőgép indulása között.

Ha a hajótársaság által ajánlott szállodák (4-5*) közül választ, az ár tartalmazza a szálloda és a kikötő közötti transzfert is (egyéb szállásfoglalás esetén a kikötőbe történő eljutás egyénileg történik).

A hajó indulási és érkezési napján foglalható a hajótársaság által szervezett transzfer is, az indulási/érkezési kikötőhöz legközelebb eső (egy vagy két) nemzetközi repülőtér és a kikötő között.

A szállás- és transzferárakról érdeklődjön munkatársainknál!

Amennyiben gépkocsival utazik az indulási kikötőbe (pl. Velencébe, Genovába, Civitavecchiába), segítünk a parkoló foglalásában is. Előzetes foglalás szükséges, a parkolás díja a legtöbbször már a foglaláskor előre fizetendő bankkártyával. Néhány parkolónál a parkolás díja a helyszínen fizetendő (tájékozató ár kb.: 10-13 euró/autó/éj).

 

MINDENKI A FEDÉLZETRE!

Mikor szállhatunk be a hajóba?

A beszállás 3-4 órával indulás előtt kezdődik, útvonalanként változik. Az adott esetben érvényes időpont a hajójegyen fel van tüntetve, ezért kérjük Önt, ne feledje el megnézni azt.

A pontos érkezés az utas felelőssége. Amennyiben legalább másfél órával – ill. az Ázsiából induló hajóutak esetében legalább két órával! – a hajó indulása előtt az utas még nem jelentkezett a beszállásra a check-in pultnál, a hajótársaságnak jogában áll feltételezni, hogy az utas nem szándékozik utazni. Törlik a nevére szóló foglalást és 100%-os lemondási díjat számítanak fel, azaz az utast visszatérítés nem illeti meg.

 

Hol és hogyan történik az utasfelvétel (check-in)?

A kikötőbe érkezés után először le kell adni a bőröndcímkével ellátott csomagokat a hordároknak. A csomagcímkéket a hajójegy tartalmazza, azokból annyit kell nyomtatni, ahány feladandó csomagjuk lesz.

 

Készítse elő útlevelét, hajójegyét a kitöltött adatlapokkal (Guest Clearance Form és a fizetés módjára vonatkozó Charge Account and Cruise Ticket) vagy az előzetesen, on-line kitöltött, kinyomtatott és aláírt „Xpress Pass”-t, majd mutassa be dokumentumait a recepciósok egyikének, s ezt követően máris beszállhat. A recepciós átad önnek egy Vendégkártyát ( SeaPass Card ), mely a továbbiakban az Ön személyazonosító kártyája lesz, és amelyet minden beszállásnál fel kell majd mutatnia. Ugyanez a kártya lesz az Ön kabinkulcs a. Kérjük, vigyázzon rá! A Vendégkártya a hajón egyfajta hitelkártya ként is működik, tehát akkor is ezt kérik el, amikor a hajón vásárol.

Az utasok csomagjait a beszállást követő két órán belül szállítja a kabinba a kabinszemélyzet.

 

Online check-in

Indulás előtt javasoljuk megcsinálni az online check-int a www.azamaraclubcruises.com/onlinecheckin weboldalon. Ehhez egy vezetéknév (ékezetek nélkül), a foglalási szám (reservation ID- visszaigazolásban szerepel) szükséges, illetve a hajó nevét és az indulási dátumot kell kiválasztani. Ezután következik a pár lépésből álló check-in. Itt személyes adatokat kell kitölteni, utazási információkat megadni, ill. azt, hogy az út végén kártyával (kártyatípus, szám és lejárat) vagy készpénzzel fizetnek majd. Felhívjuk figyelmét, hogy a hajókon csak dombornyomott bankkártyát fogadnak el.

A végén ki kell nyomtatni az ún. XPress Pass-t. Ha ez megvan, gyorsabban fel lehet szállni a hajóra.

Az online check-in első oldalain kell szintén jelezni az utóneveket. Itt kell beírni az ún. MIDDLE NAME-eket, a második utóneveket, ha az útlevélben szerepel ilyen.

 

Az online check-in legkésőbb az indulás előtt 5. napig lehet megcsinálni.

 

Biztonsági gyakorlat – Muster Drill

A hajó indulása előtt történik a minden utas számára kötelező biztonsági gyakorlat. A kabinajtó belsején kifüggesztve megtalálhatók a legfontosabb információk, valamint az adott kabinhoz tartozó „Muster Station” helye és a mentőmellény használatának pontos leírása is.

 

Minimuméletkor, szülői igazolás, kismamák

A hajóúton nem vehetnek részt olyan csecsemők, akik a hajó indulásakor még nem töltötték be a 6. hónapot, ill. a transzatlanti, csendes-óceáni és egyes dél-amerikai hajóutak indulásakor a 12. hónapot. Amennyiben az útvonalban 3 vagy több egymást követő napot a hajó tengeren tölt kikötés nélkül a gyermekek minimális életkora szintén 12 hónap. (a hajóút első napján már be kell tölteni).

A Royal Caribbean Cruises Ltd. hajóin abban az esetben utazhatnak kiskorúak szüleik vagy hivatalos gyámjuk nélkül, ha a beszállásnál fel tudják mutatni a szükséges dokumentumokat. A személyazonosság igazolása mellett a szükséges dokumentumok között szerepelnie kell egy UTAZÁSI ENGEDÉLY -nek (az utazást engedélyező levélnek) is, amelyet közjegyzőnek kell hitelesítenie az utazó személy hazájában. A kikötőben, a mólón ezt az engedélyező levelet is be kell mutatni a gyermek személyazonosságát és állampolgárságát igazoló egyéb dokumentumokkal egyetemben. Az utazási engedélynek tartalmaznia kell a gyermek nevét, továbbá annak a személynek a nevét is, aki felelős lesz a szóban forgó kiskorú(ak)ért.

 

E közjegyző által hitelesített levélből két eredeti példányt kell beszereznie a kiskorú hivatalos gyámjának, mielőtt a kiskorú elhagyná az országot. Az egyik levél általában a bevándorlási hivatalnál marad a kiinduló ország repülőterén, a másikat a hajótársaság kéri majd el a kikötőben a beszálláskor. Ezeket a fontos dokumentumokat NEM szabad olyan bőröndökbe csomagolni, amelyek elveszhetnek.

 

A szükséges dokumentumok hiánya esetén a vendégeket nem engedik felszállni a hajóra, és elrendelik, hogy a kiskorú térjen haza utastársával együtt, a saját költségére. Ilyen esetben semmilyen visszatérítés nem jár , és a szabály alól nincs kivétel .

 

Főbb irányelvek röviden

 

Az egyik vagy mindkét szülőjük/hivatalos gyámjuk nélkül utazó kiskorúak

 

A „kiskorú” meghatározása:

  • 18 év alatt: közjegyző által hitelesített levél re van szükség, ha a kiskorú nem a szülőkkel/hivatalos gyámmal utazik.
  • 21 év alatt: csak nagykorú személlyel együtt foglalható be egy kabinba
  • 21 év +: a személyt nagykorúnak tekintjük minden szituációban.

 

Követelmények a CSAK egy szülővel/hivatalos gyámmal utazó fiatalkorúak esetében :

Ha csak egy szülő/gyám hajózik kiskorú gyermekével, és nála vannak a gyermek megfelelő utazási dokumentumai , nincs szükség arra, hogy közjegyző által hitelesített levelet adjon a másik szülő vagy gyám (függetlenül attól, hogy a szülők elváltak-e vagy sem). Azonban egyes légitársaságok kérnek ilyen levelet a másik szülőtől/gyámtól, különösen a nemzetközi járatokon. Az utasoknak tehát célszerű előzetesen tájékozódni arról, hogy légitársaságuknál követelmény-e ez a levél.

 

Figyelem! Ha a szülő(k)/gyám(ok) és a velük utazó kiskorú gyermekek vezetékneve eltér, a szülő/gyám köteles bemutatni a gyermek megfelelő utazási dokumentumait és a gyermek születési anyakönyvi kivonatát (az eredetit, közjegyző által hitelesített vagy hiteles másolatát). A szülő(k) és a gyermek vezetékneve között kell hogy legyen kapcsolat a hivatalos jogi dokumentumok szerint. Abban az esetben, ha a nevek közötti kapcsolat nem bizonyítható, mert hiányoznak hozzá a szükséges papírok, a gyermek nem szállhat fel a hajóra.

 

Ha egy nagykorú személy nem szülője, hanem hivatalos gyámja a kiskorúnak, akkor a nagykorú személynek be kell tudnia mutatni egy hiteles bizonylatot a gyámságról.

 

Előírások a szülők/hivatalos gyám nélkül utazó gyerekek esetében:

Azoknak a nagykorú személyeknek, akik nem szülei vagy hivatalos gyámjai a velük utazó kiskorú(ak)nak, be kell mutatniuk a gyermek megfelelő utazási dokumentumait, valamint egy eredeti, közjegyző által hitelesített és legalább az egyik szülő által aláírt levelet*. A szülőtől származó, közjegyző által hitelesített levélnek föl kell hatalmaznia a gyermekkel utazó felnőtt személyt arra, hogy elvigye a gyermeket egy hajóútra, vigyázzon rá és vészhelyzet esetén engedélyezze azokat az orvosi beavatkozásokat, amelyeket el kell végezni a gyermeken.

 

Felelősségvállalási nyilatkozatok – A szülő által ily módon fölhatalmazott nagykorú személy elviheti a gyermek(ek)et parti kirándulásokra és aláírhatja a parti kirándulásokkal és szabadidős tevékenységekkel kapcsolatos felelősségvállalási nyilatkozatokat. A levélnek NEM KELL felsorolnia azokat a speciális tevékenységeket, amelyekben a gyermek részt vehet, azonban jelezheti, hogy a szülő NEM akarja, hogy a gyermeke egy adott szabadidős programban vagy parti kiránduláson részt vegyen.

 

A felhatalmazott nagykorú személynek nem szükséges magával vinnie a levelet a Royal Caribbean Cruises Ltd.-n keresztül foglalt parti kirándulásokra, mert a fedélzeten, a Recepción is bemutathatja azt.

 

A levélnek nem kell kifejezetten megemlítenie a parti kirándulásokat vagy a szabadidős tevékenységeket.

Megjegyzés: A fentiek vonatkoznak a rokonokkal, pl. nagyszülőkkel, illetve barátokkal utazó gyermekekre is. (Ahhoz, hogy egy nagykorú személyt, aki nem szülő, hivatalos gyámként elfogadjanak, a nagykorú személynek fel kell tudnia mutatni egy hiteles bizonylatot a gyámságról.)

A közjegyző által hitelesített fölhatalmazó levélre 18 év alatti gyermekek esetében van szükség. Azt követően, hogy a gyermek betöltötte a 18. életévet, már nem kell felmutatni ilyen levelet.

Nevelőszülők: A normál esetben bekért utazási dokumentumok mellett a nevelőszülőknek olyan iratokat is fel kell tudniuk mutatni, amelyek bizonyítják, hogy ők a gyermek(ek) nevelőszülei. Kérniük kell továbbá a gyermek hivatalos jogi gyámságát ellátó állami szervtől vagy privát szervezettől egy írásos engedélyt, mely jóváhagyja, hogy a gyámoltjuk hajózzon (és itt meg kell adni a hajó nevét és indulási dátumát) és elhagyja az országot.

Az RCCL irányelvei szerint azoknak a kiskorúaknak, akik nem a szülőjükkel vagy hivatalos gyámjukkal utaznak, föl kell tudniuk mutatni egy a szülőktől /hivatalos gyámtól származó és közjegyző által hitelesített levelet. A hitelesített levélnek ki kell mondania, hogy a kiskorú vendég engedélyt kap arra, hogy a nagykorú személlyel elutazzon.

 

Ha egy 21. életévét be nem töltött (kiskorú) személy, nem a szülője/gondviselője társaságában utazik, írásbeli engedéllyel kell rendelkeznie minden olyan orvosi kezelés jóváhagyására, mely a gyermek(ek)et ellátó orvos szerint nem tűr halasztást.

 

Azok a várandós kismamák, akik betöltötték terhességük 24. hetét, vagy a hajóút kezdetekor, ill. alatta lépnek a 24. hétbe, nem vehetnek részt az RCCL hajóútjain! Minden kismamának angol nyelvű orvosi igazolással kell rendelkeznie, hogy terhessége problémamentes, nem veszélyeztetett és az utazás nem ellenjavallt. Az igazolásnak tartalmaznia kell, hogy a hajóút idején hányadik hétben lesz a kismama.

 

Nyelvtudás

A hajótársaság hajóin nincs magyar nyelvű asszisztencia. A hajóút előtt az úti dokumentumok angol nyelven érkeznek.

A hajóút alatti kommunikáció és a fakultatív programok is idegen nyelven történnek. Mindezek miatt javasolt minimális idegennyelv-ismeret. A hajótársaság hajóin az angol a hivatalos nyelv.

 

AZ „ÚSZÓ SZÁLLODA”

 

Recepció (Guest Relations Desk)

A recepció a nap 24 órájában áll az utasok rendelkezésére. Ön itt ellenőrizheti házi bankszámláját, érdeklődhet a fedélzeti szolgáltatások iránt, kérhet ébresztőt stb. ugyanúgy, ahogy egy szállodai recepción. A recepciósok ezen kívül a pénzügyi tranzakciók bonyolítását, a postai ügyintézést is végzik, valamint vám-és pénzügyőri feladatokat is ellátnak.

 

Fizetés a fedélzeten

A hajón bevezetett vendégkártya-rendszer lehetővé teszi, hogy Ön ne készpénzzel fizessen a fedélzeten történő vásárlásai, fogyasztásai alkalmával, hanem a beszálláskor kapott Vendégkártyával (SeaPass Card). A vendégkártya egyszersmind az Ön kabinkulcsa is.

Készpénzfizetés nincs a hajókon, eltekintve néhány szolgáltatástól (pl. a kaszinóban, valutaváltáskor). A hajón valamennyi utas nevére számlát nyitnak. A számlát készpénznek vagy érvényes, dombornyomott hitel- vagy bankkártyának kell fedeznie, melyet az Ön kiadásaival automatikusan megterhelnek. A hajóút végén az utasok ellenőrzés céljából megkapják a kiadásaikat rögzítő részletes számlát.

Az Azamara Club Cruises hajótársaság hajóin a fedélzeti valutanem az amerikai dollár (európai utak esetében is)! Készpénzes fizetés esetén kérjük, ezt vegyék figyelembe.

A következő hitel- ill. bankkártyákat fogadják el: (VISA, MasterCard, American Express).

Figyelem: „Kettős zárolás” probléma előfordulhat bankkártyával történő fizetés esetén: a pénzügyi tranzakcióban résztvevő bankok kártya műveleteiben meglévő különbségek, ill. egyéb, a hajótársaság által nem befolyásolható technikai okok miatt néhány esetben előfordul, hogy amikor a hajótársaság a hajóút végén a jóváhagyott összeggel megterheli a bankkártyát, a hajóút közben zárolt részösszegek feloldása nem történik meg azonnal, a terhelési tranzakcióval egyidejűleg. A zárolt összegek feloldása ezekben az esetekben csak később, visszaérkezéstől számítva kb. 10 – 15 munkanap múlva történik meg,a tranzakcióban résztvevő bankok elszámolási kapcsolataitól függően. Az ún. kettős zárolás csak a folyószámla alapú betéti kártyával történő fizetésnél merülhet fel, hitelkártyával történő fizetésnél – annak természetéből fakadóan – nem. Ha Ön rendelkezik (betéti) bankkártyával és hitelkártyával is, javasoljuk, hogy fedélzeti költései kiegyenlítéséhez az utóbbit használja.

Kérjük, ne feledje, hogy a fentiek csak a fedélzeti költések bankkártyára történő terhelésekor esetlegesen előforduló ideiglenes kettős zárolásra vonatkoznak. Abban az esetben, ha Ön a fedélzeti végszámla összegével nem ért egyet, a számlareklamációnak még a fedélzeten, a hajó elhagyása előtt kell megtörténnie.

A kellemetlenségek (pl. hirtelen pénzhiány) elkerülése végett javasoljuk, hogy egyrészt a várható kiadásoknál több pénz legyen a számlán, másrészt legyen egy második „tartalék” kártya is Önnél!

 

A kabin

A kabinban talál majd egy dossziét, amely tartalmaz egy többnyelvű információs füzetet, valamint a kabinban megtalálható a ruhatisztító árlistája (ezen kívül az Azamara hajókon van egy ingyenes, önkiszolgáló mosoda is), a Room Service étlapja, a kabinba kérhető reggeli étlapja stb. is.

A kabinokban a légkondicionálás szabályozható. Hajszárító minden kabinban van. A kabinok felszereltségéhez hozzátartozik a széf is, melynek kezelése egyszerű.

Az Ön kényelmét a kabinszemélyzet biztosítja.

 

Kérhetünk-e kabincserét beszállás után?

Amennyiben vannak üres kabinok, és az utas készpénzben vagy hitelkártyával befizeti a megfelelő összegű különbözetet, választhat egy magasabb árfekvésű kabint.

 

Reggeli a kabinban

Reggelit kérésre a kabinban is felszolgálnak 06:30 és 10:00 között (kivéve a hajóút befejezésének napján). Meghatározott kínálattal 24 órás szobaszerviz áll továbbá az utasok rendelkezésére.

A lakosztályt foglaló utasok kérhetik, hogy a teljes menüsort a kabinjukban szolgálják fel.

 

Elektromos áram

A fedélzeten 110/220 voltos feszültségen működtethetők az elektromos készülékek. Legalább egy, magyarországi szabványnak is megfelelő konnektor minden kabinban található, de amennyiben ez nem elegendő, ill. ha a hajóút előtti vagy utáni szállodai tartózkodásához szükséges lehet, vigyen magával adaptert.

 

Room Service

A szobaszerviz a nap 24 órájában áll a vendégek rendelkezésére és hívható, ha Önnek szüksége van valamire. A Room Service étlapjából Ön italokat, snackeket rendelhet az étlapon való bejelöléssel.

 

Nemzetközi telefonhívások

A hajón lévő műholdas telekommunikációs rendszer segítségével Ön a világ bármely pontjára telefonálhat családjának, barátainak a kabinban lévő telefonról (a hívás díja kb. 8.- USD/perc, amelyet a fedélzeti számlájára terhelnek).

 

Mobiltelefonok használata

Szintén a műholdas telekommunikációs rendszernek köszönhetően mobiltelefonját is használhatja a fedélzeten. A kikötések alatt az adott helyre vonatkozó roaming tarifák érvényesek, a tengeren azonban ezeknél jóval drágább tarifa ellenében telefonálhat, fogadhat hívásokat, ill. küldhet SMS-t. Kérjük, utazása előtt érdeklődjön a hazai mobilszolgáltatójánál, ill. figyelmesen olvassa el a fedélzeten található tájékoztatókat.

 

Televízió és rádió

A tv- és rádiócsatornák sokasága várja Önt az RCCL hajóin. A lehetőségekről a kabinban elhelyezett „műsorrend” tájékoztat.

 

A fedélzeti napilap – Azamara Pursuits

Ön minden este a kabinjában találja a következő nap hírlevelét. A hírlevél nagy segítséget nyújt Önnek abban, hogy hajóútja során ne maradjon le egyetlen programról sem, továbbá rengeteg hasznos információt tartalmaz, az éttermek, bárok nyitvatartási idejétől kezdve, a szórakozási lehetőségek felsorolásán át a napi öltözködési tanácsokig.

 

Dohányzás

A hajón kizárólag a kijelölt külső területeken engedélyezett a dohányzás. Szivarozni és pipázni csak az erre kijelölt külső helyen lehetséges. A színháztermekben, éttermekben, kaszinóban, folyosókon, liftben nem dohányozhatnak a vendégek. Ez vonatkozik az elektromos cigarettára is.

A kabinokban és a balkonos kabinok erkélyein sem engedélyezett a dohányzás! Amennyiben valaki mégis a kabinban vagy az erkélyen dohányzik, a hajótársaság automatikusan 250.- USD takarítási költséget számol fel, amit az utas fedélzeti számlájára terhelnek.

18 év alattiak egyáltalán nem dohányozhatnak még a kijelölt helyeken sem.

 

ÖLTÖZKÖDÉSI TANÁCSOK

Milyen ruhát vigyünk magunkkal?

Az öltözködési ajánlásokat a napi hírlevél tartalmazza.

Az alábbiakban következzék néhány általános tanács:

  • Napközben kényelmes, laza viselet és lapos sarkú, kényelmes cipő ajánlott a fedélzeten.
  • A parti kirándulásokon szintén kényelmes cipőt viseljen, s vigyen magával kalapot és naptejet.
  • Több fürdőruhát csomagoljon, hogy mindig legyen kéznél egy száraz.
  • A hajó zárt termeiben (hall, éttermek, színháztermek stb.) központilag beállított és szabályozott a légkondicionálás. Néha, egy-egy nagyon meleg napon a nyitott fedélzetről belépve a zárt fedélzet hűvösnek is tűnhet, amit célszerű figyelembe venni a ruhadarabok összeválogatásánál.
  • A múzeumok, mecsetek, templomok látogatása során tanácsos (sőt sok esetben kötelező) a szolid, konzervatív öltözet. A hölgyek nadrágot viseljenek, vagy térd alá érő szoknyát; a rövidnadrág és az ujjatlan felsőrész nem megengedett.
  • Amennyiben Alaszkába, Kanadába/Észak-Amerikába vagy Észak-Európába utazik, ne feledjen kabátot és meleg ruházatot is vinni magával.

Estére a következő viseleteket ajánljuk:

  • „Resort casual”: Az Azamara útjain nincs formális vacsora, ill. olyan esemény, ahova estélyi öltözet (estélyi ruha, szmoking) szükséges. A hölgyeknek ruhát vagy kosztümöt, az uraknak inget és zakót illik viselniük (pl. színházban, éttermekben a vacsorák alatt).
  • Minden Azamara hajóúton rendeznek egy „white party-t”, ha az időjárás engedi a medencénél (ha nem, akkor bent). Vegyen részt Ön is ezen a vidám, jó hangulatú eseményen, ha úgy gondolja, öltözékével is járuljon hozzá és csomagoljon fehér ruhákat!

 

 

ÉTKEZÉSEK ÉS ITALFOGYASZTÁS

Étkezések

Az étkezések során Ön gazdag és változatos ételválasztékkal találkozik majd, mely még az igazi ínyenceknek is megelégedésére szolgál.

Az ültetett étteremben (Discoveries Restaurant) nincs turnusválasztás. Folyamatosan, rugalmasan 18:00 és 21:30 óra között történik a vacsora (néhány útvonal esetében az időpont változhat).

A helyszínen előzetes foglalást készíthet konkrét időpontokra is akár az utazás minden napjára.

 

Az ültetett étteremben Ön elegánsan, a napi étlap alapján, à la carte rendszerben reggelizhet, ebédelhet és vacsorázhat. Ezen kívül étkezhet a svédasztalos étteremben (Windows Café) is, ahol az ültetett étteremhez képest még kötetlenebb időpontokban reggelizhet, ebédelhet és vacsorázhat. A mindennap kézhez kapott napi hírlevélben (Azamara Pursuits) szerepel, hol és mikor, milyen kínálattal várják az éttermek az utasokat.

 

Feláras éttermek

Az ültetett és a svédasztalos éttermeken kívül különböző típusú és stílusú (á la carte) éttermek (ún. „specialty restaurants”) is találhatók a hajókon. Ezekhez előzetes helyfoglalás szükséges és foglalási díjat számítanak fel.

Aqualina Étterem (mediterrán ízek), Prime C Étterem (klasszikus Steakhouse)

 

Italfogyasztás

A hajóút “all inclusive” ellátást tartalmaz a fedélzeten, az üdítőitalok, kávé, tea, palackozott víz, butik borok, meghatározott márkájú nemzetközi sörök, bizonyos standard röviditalok, koktélok és long drinkek a hajó bárjaiban és éttermeiben is fogyaszthatók a nyitva tartási idő alatt. A hajóút ára tartalmazza ezen italok fogyasztását és a borravalót is.

 

Az Azamara Club Cruises hajótársaság hajóútjain nem szolgálnak fel alkohol tartalmú italokat 21 év alatti utasoknak, kivéve azon hajóutak esetében (pl. Európa, Dél-Amerika), ahol a törvényes alkoholfogyasztás korhatára alacsonyabb (általában 18 év). Ebben az esetben a szülőnek a beszálláskor nyilatkozatot (Alcohol Waiver) kell aláírnia, hogy engedélyezi az alkoholfogyasztást.

A Duty Free Shop-ban vagy a szárazföldi kikötések alkalmával vásárolt alkoholt az utas nem tarthatja magánál. Ezeket a hajóút utolsó napján viszi a személyzet a kabinokba.

 

Speciális étrendek

Ha Önnek speciális étrendre van szüksége (ételallergia, diéta stb.), azt célszerű már a hajóút foglalásánál regisztráltatni (általában legkésőbb 45 nappal az indulás előtt), a hajóút elején pedig jelezni kell az étteremben.

Vegetáriánus és diabetikus ételek a svédasztalos és az ültetett étterem kínálatában is naponta megtalálhatóak.

 

SZOLGÁLTATÁSOK

Parti kirándulások

A hajótársaság a kikötések alkalmával a parti kirándulások széles kínálatával várja utasait.

A „Parti Kirándulások” pultnál (Land Discoveries Desk) minden szükséges ingformációt megkaphat, illetve jelentkezhet az Ön által kiválasztott kirándulásra. A kirándulás költségeivel pedig egyszerűen megterhelik majd a hajón nyitott számláját. A kirándulások természetesen nem kötelezőek: utasaink egyéni programot is kialakíthatnak, egyéni fölfedező utat is tehetnek a parton. Felhívnánk a figyelmét, hogy egyes kirándulások létszámhoz kötöttek, s amennyiben a csoport létszáma nem éri el a minimumot, a kirándulást törlik, illetve bizonyos túrákon limitált a résztvevőszám, ezért azt javasoljuk, hogy már a hajóút elején jelentkezzen a kiválasztott kirándulásokra. Bizonyos búvártúrákra kizárólag azon utasaink indulhatnak, akik fölmutatják a képesítésüket igazoló dokumentumokat.

A kirándulások lefoglalhatók a hajón, ill. a kabin lefoglalása után, az érvényes foglalási szám birtokában az interneten, a www.azamaraclubcruises.com weblapon, a Plan your voyage menüpontban a Book Land Discoveries almenüpontban is, legkésőbb az indulás előtti 5. napig.

 

2013 nyarától, majdnem minden hajóúthoz (kivéve a transzatlanti utakat és néhány egyéb útvonalat) tartozik egy díjtalan exkluzív szárazföldi program, az „AzAmazing Evenings” programsor keretén belül. (Előzetes foglalás szükséges, meg nem jelenés, ill. előző nap 22:00 óra utáni lemondás esetén 100-200 USD / fő lemondási díjat számít fel a hajótársaság.)

 

Fitnesz & szépségápolás

A nyaralás többek között arra is kiváló alkalom, hogy a mindennapi rohanás után kicsit többet foglalkozzunk kondíciónkkal. A hajók fitnesztermeiben a legmodernebb gépek várják a sportolni vágyókat. Itt kell megemlítenünk a szaunát, a jacuzzi- és úszómedencét is – megannyi lehetőség az aktív pihenésre. A fitneszterem nyitva tartása, valamint a napi sportprogramok listája a napi hírlevélben olvasható. A legkülönbözőbb és legexkluzívabb szépségápolási kezelések és csomagok közül válogathatnak a vendégek a fedélzeten – a lehetőségekről, árakról az AstralSpaban nyújtanak a felvilágosítást. (A Spa-hoz tartozó thalassoterápiás medencét térítés ellenében lehet igénybe venni.)

 

Napozás, napágyak a fedélzeten

A nyitott fedélzeteken mindenütt napozóágyak sokasága várja a vendégeket, természetesen ingyenesen. Strandtörülközőkről szintén a hajótársaság gondoskodik, a napozóteraszokon elhelyezett törülközők a vendégek rendelkezésére állnak.

Legyen óvatos napozás közben! A tengeri szél miatt kevésbé érezheti a nap égető hatását. Védje bőrét megfelelő naptejjel!

 

Könyvtár, internet

A hajókon jól felszerelt könyvtár található (különböző nyelvű könyvekkel), valamint olyan társasjátékok, mint a sakk, back-gammon, kártyák, műveltségi játékok stb. A számítógépes központ (eConnection) ad otthont az internet elérhetőséggel rendelkező számítógépparknak. (Az internet térítés ellenében vehető igénybe.)

 

Gyermekes családok – Gyermekprogramok

Az Azamara Club Cruises hajótársaság hajóin nincsenek gyermekek részére programok, nincs animáció.

 

Színház – nemzetközi show-műsorok

Az estéket varieté és egyéb szórakoztató előadások színesítik nemzetközi művészgárda, táncegyüttesek, énekesek stb. előadásában.

 

Kaszinó

Ha Ön szeret játszani, próbáljon szerencsét a fedélzeten! Mindkét hajón található kaszinó, többféle játéklehetőséget kínálva (huszonegy, rulett, különböző játékautomaták, stb.). A napi hírlevélben megtalálja a kaszinó pontos nyitva tartásának időpontját. Arra azonban már most felhívnánk a figyelmét, hogy a kikötések alatt a kaszinó zárva van. 21 év alatti vendégek nem látogathatják a kaszinót (bizonyos útvonalaknál 18 év alatt).

A kaszinóban kamera/videokamera használata szigorúan tilos.

 

Vásárlás

Az Azamara Club Cruises hajótársaság hajóin a vásárlás is kényelmes: a butikokban megtalálhatók az elegáns Azamara Club Cruises ajándéktárgyak ugyanúgy, mint az ékszerek, parfümök, sportruházat, sőt ruhatárát az esti programokhoz szükséges elegáns ruhadarabokkal is kiegészítheti. De ha valami kimaradt a csomagolás közben, itt az is pótolható: a fogkrémtől a fürdőruháig vagy éppen a napozószerekig. A Duty Free Shop cigarettákat, borokat és röviditalokat is kínál (az alkoholtartalmú italok csak a hajóút utolsó napján vehetők át). A Duty Free Shop a kikötések alatt zárva tart.

 

Valutaváltás

A fedélzeten korlátozott mennyiségben (és alapvetően amerikai dollárra) válthatók valuták. Más, helyi valutát a kikötéskor a szárazföldön lehet váltani. (Itt jegyezzük meg, hogy a kikötési pontokon elfogadják a legtöbb bank- és hitelkártyát, a kisebb kiadások fedezésére – pl. üdítőitalok, képeslap, kisebb ajándéktárgyak – azonban célszerű némi helyi valutát is magunknál tartani, bár a kikötők legtöbbjében euróval és dollárral is lehet fizetni). Az Azamara Club Cruises hajótársaság hajóin bankautomata (ATM) is található (a pénzlehívás díja az utast terheli).

 

Fotósarok

Fényképészek és videósok feladata, hogy megörökítsék az Ön nyaralásának legszebb pillanatait. Jelen vannak a vacsorákon és egyéb fontos eseményeken, sőt a parti kirándulásokon is dolgoznak. Az elkészült fotókat a fotósarokban kiállítják, és Ön megvásárolhatja a legjobban sikerült képeket.

 

Ruhatisztítás

A tisztító a nap 24 órájában az utasok rendelkezésére áll. Árai a ruha típusának függvényében változnak. Részletes árlistát a kabinjában talál.

A hajóút ára tartalmazza a 7. deck-en található önkiszolgáló mosoda használatát, ez díjmentesen vehető igénybe.

 

Orvosi ellátás, gyógyszerek

Néhány alapvető gyógyszer megvásárolható a fedélzeten. A hajókon felszerelt egészségcentrum működik, melyben két diplomás orvos és három nővér gondoskodik a betegek megfelelő ellátásáról. Az orvosi ellátás azonban nem ingyenes, ezért indulás előtt célszerű utasbiztosítást kötni. Tengeribetegségben szenvedő utasaink a tünetek kezelésére ingyenesen kapnak tablettát.

A várandós kismamáktól (a 24. hét előtt), ill. azoktól az utasoktól, akik szív- és érrendszeri-, cukor- vagy valamilyen más krónikus betegségben szenvednek, a hajótársaság orvosi igazolást kér. Az angol nyelvű orvosi igazolásban szerepelnie kell, hogy az utas egészségi állapota lehetővé teszi a hajóúton való biztonságos részvételt, ill. hogy milyen állandó gyógyszereket kell szednie. Az angol nyelvű orvosi igazolást irodánknak kell eljuttatni, s mi továbbítjuk azt a hajótársaságnak.

 

A HAJÓÚT VÉGE, KIJELENTKEZÉS

Milyen teendők várnak Önre a hajóút utolsó estéjén?

Az utolsó nap hírlevele tartalmazza a kiszállásra, útlevél- és vámvizsgálatra vonatkozó összes információt. A kabinszemélyzettől Ön megkapja a csomagjaira ragasztandó csomagcímkéket – kérjük, minden egyes címkére olvashatóan írja föl a nevét, lakcímét,illetve, amennyiben repülővel utazik, a járatszámot. Csomagoljon össze, és a hírlevélben szereplő időpontig tegye ki felcímkézett csomagjait a folyosóra, a kabinajtó elé. A hajószemélyzet a csomagokat az éjszaka folyamán elszállítja.

Értékes vagy törékeny holmiját (utazási dokumentumok, fontosabb gyógyszerek, fényképezőgép, videokamera, ékszerek stb.) kézipoggyászként tartsa magánál. Javasoljuk még, hogy az utolsó éjszakára készítsen össze úti nesszeszert.

Abban az esetben, ha a lehető legkorábbi kiszállási lehetőséget választja (pl. repülőgép indulása miatt – amit már a hajóút elején, külön jelezni kell a recepción), nem kell kitenni a csomagokat, mert ilyenkor az utasok saját maguk viszik le a nagy bőröndjeiket is a hajóról, ezzel is meggyorsítva a leszállás idejét.

 

Borravaló

Az Azamara Club Cruises hajótársaság útjain az éttermi, kabin- és bárszemélyzeti borravaló összegét, a hajóút ára tartalmazza. A Spa részlegben dolgozókra vonatkozó borravalót nem. Az Ön kényelme érdekében amennyiben spa kezelést vesz igénybe a fedélzeti számláján a kezelés összegéhez automatikusan hozzászámolódik 18% borravaló.

 

Vámkezelés

A hajóút utolsó napján tájékoztatják majd az utasokat az útlevél- és vámvizsgálat menetéről. Kérjük, ne mulasszon el részt venni ezen a fontos tájékoztatón, ill. figyelmesen olvassa el a napi hírlevél erre vonatkozó részét.

 

A hajóút vége, kijelentkezés a hajóról

A reggeli és a folyószámla rendezése (készpénzes fizetés esetén ez utóbbit legtöbbször már az utolsó estén, a hírlevélben megadott helyen és időpontig rendezni kell) után Önnek már csak az a teendője, hogy a hírlevélben megjelölt helyen – általában a hajó valamelyik rendezvénytermében – várjon, amíg az Ön csomagcímkéjének színét szólítják a kiszállításban segédkező animátorok. A sorrend kialakításakor a hajótársaság igyekszik figyelembe venni a hazautazás módját és a repülőgépek indulási időpontját is.

A csomagokat a kikötő épületében, az érkezési hallban fogja megkapni (kivéve, ha a legkorábbi kiszállási lehetőséget választja, ld. fentebb).

 

Kellemes és élményekben gazdag utazást kívánunk! Reméljük, hogy Azamara Club Cruises vakációja révén Ön is a hajózás szerelmesévé válik, és egy másik útvonalon, egy másik hajóúton ismét üdvözölhetjük!

 

 

Néhány további általános információ:

 

· Betegség-, baleset- és poggyászbiztosítás: Külföldre történő utazás előtt javasoljuk általános, mindenre kiterjedő utas- és balesetbiztosítás megkötését. Bizonyos országokban az országba való belépés feltétele az érvényes utasbiztosítás megléte.

· Gyógyszerkivitel: A rendszeresen szedett gyógyszerek között lehetnek antidepresszánsok, altatók, nyugtatók, hangulatfokozók, hangulatjavítók, kábítószerek és daganatos betegségek fájdalomcsillapítására szolgáló készítmények, melyek esetében a határátkelőhelyen szükség van olyan igazolásra, amely tartalmazza a kezelő orvos azonosítására alkalmas adatokat, a beteg személyi azonosítására alkalmas adatokat, a beteg által rendszeresen szedett gyógyszerek nevét, hatóanyagát, hatáserősségét és a kezelőorvos által megállapított napi adagolást. Az igazolást annál az orvosnál szerezhetjük be, aki a gyógyszert számunkra rendszeresen felírja.

· Védőoltások: Külföldi nyaralás, munkavállalás, tanulás előtt célszerű tájékozódni, hogy milyen védőoltások szükségesek, mely gyógyszereket ajánlatos szedni és milyen a közegészségügyi helyzet az adott országban. Részletes információkért kérjük, tekintse meg az Országos Epidemológiai Központ (OEK) nemzetközi oltóközpontjának tájékoztatóját (www.oek.hu).

· Irodánk az utazás ideje alatt általában érvényes időjárási viszonyokról a Tensi katalógusokban a hasznos információknál, illetve a honlapon ( www.tensi.hu ) általános tájékoztatást nyújt, de kérjük hogy tájékozódjanak egyéb fórumokon is. Természetesen nincs arra garancia, hogy az időjárás a megszokottak szerint alakul.

· Egyéni utazás esetén a helyszínen, illetve az utazás során irodánk nem biztosít magyar nyelvű képviselőt (idegenvezetőt vagy asszisztenciát). Amennyiben bármilyen jellegű probléma merülne fel és a probléma helyszínen nem megoldható, kérjük, vetessen fel jegyzőkönyvet! Későbbiekben csak a jegyzőkönyv meglétével tudunk segítségére lenni.

 

 

Vissza
Kérje ajánlatunkat!