Fontos információk mindenki számára
Örömmel értesültünk, hogy szeretne részt venni egy folyami hajóúton a nicko cruises hajótársasággal, és most kezdi el a nyaralása tervezését. Szeretnénk néhány javaslatot adni, amelyek segítenek a felkészülésben. Minden utazási forma sajátos jellemzőkkel és hasznos tippekkel jár, amelyeket érdemes ismerni. Megpróbáltuk kiválasztani a legfontosabb tudnivalókat, hogy Ön kényelmesen utazhasson.
Hajóink a lehető legnagyobb kényelmet kínálják, de fontos, hogy tudja, lépcsőkön kell majd fel és lemenni, keskeny ajtókon kell átmenni és folyosókon kell majd közlekedni. A beszállás és a kiszállás általában keskeny lépcsőkön történik, amelyek nem mindig a hajó alsó fedélzetére visznek. Néha a hajóra a napozón keresztül lehet felszállni. Néha több hajón keresztül átszállva lehet a hajóra feljutni. Ha nem tudja önállóan leküzdeni ezeket az akadályokat, a folyami hajóút nem jó választás az Ön számára. A nicko cruises hajói nem akadálymentesítettek.
KIRÁNDULÁSOK
A Nicko Cruises érdekes kirándulásokat kínál, amelyeket előre lefoglalhat, és amelyeket minden hajóúthoz ajánlunk. (Néhány hajóútnál a kirándulások benne vannak az árban, ezért kérjük, olvassa el a hajóút pontos leírását.) További kirándulásokat a fedélzeten is lehet foglalni (a szabad kapacitás függvényében). Ezek általában minimum résztvevői létszámmal rendelkeznek. Ha nem vesz részt egy Ön által befoglalt kiránduláson (akár előre csomagként, akár a hajón foglalta), a kirándulás díja nem visszatéríthető. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a magas vagy alacsony vízállás, bizonyos időjárási körülmények, a kikötőben kijelölt horgonyzóhely megváltozása vagy a zsilipnél való várakozási idő késedelmekhez és a kirándulási program változásához vezethet, például a kiszállási vagy belépési pont megváltozásához.
NYELV A HAJÓN
A Nicko Cruises hajóin főleg németül és egyes esetekben angolul beszélnek (a MEKONG NAVIGÁTOR fedélzetén csak angolul beszélnek). Most, hogy a Nicko Cruises a nemzetközi piacra terjeszkedik, lehetnek olyan hajóutak, ahol egyéb nyelvet beszélő csoportok utaznak. Ilyen esetben a hangosbemondók bejelentéseit és az esti események bejelentéseit németül vagy angolul, valamint az utasok csoportjának nyelvén teszik.
BESZÁLLÁS ÉS KISZÁLLÁS
A részletes beszálláshoz szükséges információkat és a pontos kikötő címet az utazási dokumentumokkal együtt küldjük el Önnek. Minden behajózási és kiszállási kikötő horgonyzási tervei megtalálhatók a weboldalunkon a www.nicko-cruises.de/en/moorings címen. Fontos, hogy még ha a hajónak hivatalosan megerősített kikötő pontja van is, néha szükséges lehet, hogy azt az utolsó pillanatban megváltoztassák. Ha egyénileg érkezik a behajózási pontra, kérjük, ellenőrizze a kikötői információs táblákat is. Kérjük, figyeljen a pontos beszállási időkre. Még ha a hajó korábban érkezik is a kikötőbe, a személyzetnek fel kell használni az időt, hogy mindennel kész legyen az Ön beszállására. Ennek következtében nem tud a megadott behajózási idő előtt felszállni a hajóra. A poggyászát 13:00 óra előtt nem tudja leadni.
ELEKTROMOS ESZKÖZÖK
Biztonsági okokból vasalók, elektromos vízforralók, hajegyenesítők, merülőforralók és hasonló elektromos eszközök nem használhatók a kabinokban. Minden hajón van hajszárító a kabinokban. A kabinjában az elektromos feszültség 220 volt. A német csatlakozók adapter használata nélkül alkalmazhatók a nicko cruises hajóin. További részletek találhatók az utazási dokumentumaiban.
ELSŐSEGÉLY A HAJÓN / EGÉSZSÉG
Minden 12, 15 és 19 napos dunai hajóúton orvos áll rendelkezésre, hogy szükség esetén orvosi segítséget nyújtson. Helyi orvosok is elérhetők a parton rövid idő alatt. A hajó orvosai által nyújtott orvosi szolgáltatások és a szükséges gyógyszerek költségeit a hajón kell kifizetni. A fedélzeti személyzetünk (például a recepción) nem jogosult gyógyszereket kiadni. Kérjük, ne feledje, hogy rendszeresen szedett gyógyszereiből elegendő mennyiséget hozzon magával a kézipoggyászában. Hozzon magával általános gyógyszereket is, például fejfájáscsillapítókat. A fedélzetre hozott gyógyszerekért nem vállalunk felelősséget. Javasoljuk, hogy kössön biztosítást külföldi orvosi kezelésre, amely fedezi a hazautazás költségeit. Minden hajónkra szigorú higiéniai követelmények vonatkoznak, amelyeket a vezetőség folyamatosan ellenőriz. A saját biztonsága érdekében sok helyen helyeztünk el kézfertőtlenítőket, amelyeket minden vendégnek a lehető leggyakrabban használni kell, hogy megakadályozza a kórokozók véletlen terjedését a hajón. Kérésre, sok hajón engedélyezett az oxigén felszerelés. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a hajón időszakos áramingadozások lehetnek. Az oxigénpalackok szállítása autóbuszokban általában tilos.
FIZIKAI FOGYATÉKKAL ÉLŐK
Hajóink a lehető legnagyobb kényelmet kínálják, de természetesen lépcsőkön és szűkebb folyosókon kell közlekedni, keskeny ajtókon kell átmenni a hajók sajátossága miatt. Az általában keskeny lépcsők néha lejtősek, és a hajók csoportosan is horgonyozhatnak, ami azt jelenti, hogy a hajóra való belépés egy másik hajón keresztül történhet. Néha a hajóra a napozó fedélzeten keersztül lehet felszállni. A folyami hajóink egyike sem akadálymentesített. Ha különleges segítségre van szüksége, kísérővel kell utaznia. Személyzetünk mindig szívesen segít, de kérjük, vegye figyelembe, hogy ők nem képzett gondozók, és nem végezhetnek ápolási feladatokat. Kérjük, tájékoztasson minket bármilyen korlátozásról és arról, hogy milyen típusú és mértékű segítségre van szüksége a foglalás előtt. Szívesen tanácsot adunk Önnek, hogy a folyami hajóút alkalmas-e az Ön számára.
POGGYÁSZ
A poggyász súlya nem haladhatja meg a 23 kg-t táskánként. Légi utazás esetén a légitársaságok poggyászszabályai érvényesek. A nicko cruises nem vállal felelősséget a 23 kg maximum súlyt meghaladó poggyász szállítása során bekövetkezett károkért. Kérjük, vegye figyelembe, hogy az üres poggyászt a kabinjában kell tárolni. A célra biztosított tárolóhely, amely a fekvőhelyek alatt található, maximum 23 centiméter magas bőröndök számára alkalmas. A poggyásza csak személyes holmikat tartalmazhat. Fegyverek, kések, alkohol vagy kábítószerek fedélzetre hozatala tilos. Biztonsági okokból nem engedélyezett italok és ételek fedélzetre hozatala. Ez vonatkozik minden olyan dologra is, amelyet a szárazföldi kirándulások során vásárolt.
INTERNET A HAJÓN
Sok Nicko Cruises hajóin van Wi-Fi internet, amelyet a recepción lehet megvásárolni felár ellenében. (Kérjük, olvassa el a hajóval kapcsolatos információkat.) A folyamatos elérés nem mindig garantált, és bizonyos folyószakaszokon ideiglenes megszakítások is előfordulhatnak. Sajnáljuk, de a költségek nem téríthetők vissza a hálózati lefedettség megszakadása miatt. A lehető legstabilabb internet-szolgáltatás érdekében bizonyos streaming szolgáltatókra és internetes szolgáltatásokra korlátozások vonatkoznak. További információkat a kabinjában található ABC-ben olvashat. Ha további kérdése van, kérjük, lépjen kapcsolatba a recepcióval.
KABINOK
Általában a foglalási visszaigazolással együtt megkapja a kabinszámát. Lehetőség van kabinszám nélküli, garantált kabinra vonatkozó foglalásra is. A kabinszámra vonatkozó információk kifejezetten nem részei a szerződésnek. A legtöbb kabinra jellemzőek a hajózási zajok és szagok, mint például a motor, a légkondicionáló vagy a szellőzőrendszer. Az “hátsó” jelzésű kabinok a hajó hátsó részén találhatók. Ezekben a kabinokban nagyobb mértékben hallható a motorzaj, amikor a hajó mozog. A hajó elején található kabinok nagyobb mértékben érintettek az orrkormány zajai miatt a kikötési manőverek során és a zsilip áthaladása során. Minden kabin külső kabin, privát terasszal vagy francia erkéllyel, panoráma ablakkal (részben nyitható) vagy ún. porthollal rendelkezik. Kis látótér-korlátozások lehetségesek lépcsők vagy erkélytartók miatt. Részletes információk találhatók a hajók fedélzeti alaprajzán.
GYERMEKEK A HAJÓN
A 16 év alatti gyermekek, akiket két teljes árat fizető felnőtt kísér, díjmentesen utazhatnak bizonyos hajókon, ha 2 ágyas kabinban, pótággyal helyezik el őket (korlátozott számban elérhető; csak aBELVEDERE, BOLERO, VIKTORIA, MAXIMA, CELINA és PRINCESS hajókon). A 16 éven felüli gyermekek 80 €-ba kerülnek éjszakánként 2 ágyas kabinban, pótággyal. Ha csak egy teljes árat fizető felnőtt kíséri őket, a 16 év alatti gyermekek 50% kedvezményt kapnak a kabinárból (ez nem vonatkozik a MEKONG NAVIGÁTOR-ra vagy az Egyiptomban hajózó hajókra). Ezek ellenére a hajóútjaink általában nem alkalmasak gyermekek számára. Nincsenek külön szórakoztató programok, gyermekfelügyeleti szolgáltatások, játékok, gyermekülések vagy kiságyak a hajón. A 3 év alatti gyermekek nem engedélyezettek a fedélzeten (kivéve a PRINCESS, ahol a gyermekek 6 éves koruktól engedélyezettek, vagy korábban, ha tudnak úszni). A 12 év alatti gyermekek 20% kedvezményt kapnak a kirándulási csomagra és a fedélzeten foglalható opcionális kirándulásokra. Ez vonatkozik minden hajónkra (kivéve a PRINCESS). Ez nem vonatkozik azokra az utazásokra, ahol csak kontingensek és kiegészítő hajók (Steigenberger hajók, MEKONG NAVIGÁTOR, JAZ NILE MONARCH) állnak rendelkezésre.
ÖLTÖZKÖDÉSI INFORMÁCIÓK
A hajón és a kirándulások során a sportos, laza öltözködést javasoljuk a nappali órákban. A nyitott fedélzeteken csúszásmentes cipőt kell viselni. Hűvösebb estéken javasoljuk, hogy hozzon magával pulóvert és kényelmes lábbelit a part menti kirándulásokra. Ne feledje, hogy szüksége van fejfedőre, napszemüvegre és esővédőre is. Ezen a téren vegye figyelembe azt is, hogy a külföldi országok gyakran más szokásokkal rendelkeznek, amelyek vallási gyökerekből erednek. A templomok, kolostorok, templomok és mecsetek elsősorban imádkozás helyszínei. Kérjük, ezért viseljen megfelelő öltözetet. A sortok, rövid szoknyák és ujjatlan felsők nem megfelelőek. Az esti „dresskód” elegáns. A gálavacsorán szívesen látjuk, ha ennek megfelelő öltözetet visel.
PARTI KIRÁNDULÁSOK
A Nicko Cruises által megszervezett parti kirándulások a hajóút során a legfontosabb látnivalókhoz viszik el. Természetesem a kikötőhelyeket önállóan is felfedezheti. A kiszállás minden esetben lehetséges, ha a hatóságok és a kapitány hivatalosan is engedélyezték a hajó elhagyását, és a megfelelő bejelentést megtették. Kérjük, a napi programot ellenőrizze, hogy mikor kell visszatérnie a fedélzetre. A hajónak regisztrált kikötési időpontjai vannak, és nem tud várakozni a késlekedő utasokra. Minden késéből adódó felmerülő költség (például szállodai költségeket vagy további transzfer költségeket a következő kikötőbe) Önt terheli, a Nicko Cruises ezen költségeket nem térít meg.
TÖBB ÁGYAS KABINOK
Néhány Nicko Cruises hajón lehetőséget kínálunk a vendégeknek három fő részére szóló kabinok foglalására. Ezek a kabinok nem feltétlenül nagyobbak, mint a szokásos kétágyas kabinok. A harmadik ágy egy mobil pótágy. A 16 éven felüli harmadik fő ára 80 € éjszakánként.
A HAJÓÚT ÁRÁBAN NEM TARTALMAZOTT SZOLGÁLTATÁSOK
Kérjük, vegye figyelembe, hogy az alábbi szolgáltatások nem tartoznak bele a hajóút áraiba: indulási kikötőbe való eljutás és hatajutás, parti kirándulások – kivéve, ha kifejezetten szerepelnek a hajóút árában – biztosítás, italok, internet, borravalók (ajánlott 10–13 € / fő / nap), egyéb személyes költségek.
UTASLISTA
Horvátországba, Egyiptomba és Ázsiába induló hajóutak esetén bizonyos információkat előzetesen elkérünk Öntől, hogy elkészíthessük az utaslistát. Ez hozzájárul a hajó gyorsabb hivatalos átvilágítási folyamtához a különböző kikötőkben, és lerövidíti a várakozási időt az Ön számára. Az ezen utaslistán szereplő információk adatvédelmi szempontból védettek. További részletek találhatók a foglalási visszaigazolásában. Minden más hajóúton az utaslistát a hajó személyzete készíti el. Az utaslista elkészítése az EU-n belüli hajóutak esetén is kötelező. Ezért minden utas személyazonosító okmányait / útlevelét a behajózási folyamat során összegyűjtjük. Az út megkezdése előtt nem szükséges az útlevél adatokat rögzíteni.
ÚTLEVÉL/VÍZUM
Kérjük, időben ellenőrizze utazás előtt, hogy minden szükséges utazási dokumentuma megfelelően érvényes-e. Ne feledje, hogy Ön felelős azért, hogy a megfelelő utazási dokumentumai és vízuma meglegyen, valamint a védőoltási követelmények betartásáért. Az útlevél és vízumkövetelmények be nem tartása a hajóra szállás megtagadásához vagy jelentős költségekhez vezethet az érintett utas számára. Ha egy utas nem tud részt venni a hajóúton hiányzó dokumentumok miatt, a hajóút ára nem téríthető vissza. A vízumok nem részei utazási szolgáltatásainknak, és minden vendég maga felelős a beszerzésükért. Kérjük, tájékozódjon az utazási útvonal mentén található országok hatályos vámjogszabályairól is az indulás előtt.
LEVÉL
Fedélzeten fel lehet adni a leveleket. Általában a leveleket a következő kikötőben küldik el. A képeslapok és bélyegek megvásárolhatók a hajó recepcióján. Azonban a fedélzeti árak általában drágábbak, mint a szárazföldi árak.
ÁR ÉS SZOLGÁLTATÁS VÁLTOZÁSOK A KATALÓGUS KIADÁSA ÉS A FOGLALÁS KÖZÖTT
A katalógusban megadott árak szintén a nyomtatás időpontjában érvényesek, és kötelezőek számunkra mint utazási üzemeltető. Azonban kifejezetten fenntartjuk a jogot a hajóút árának megváltoztatására a szerződés megkötése előtt. Természetesen, minden ilyen változásról tájékoztatni fogjuk a foglalás előtt:
- A katalógus közzététele után a katalógusban megadott ár megfelelő kiigazítása megengedett, ha a szállítási költségek (különösen az üzemanyagköltségek), bizonyos szolgáltatások díjai, mint például kikötői, repülőtéri vagy belépési díjak, légi közlekedési biztonsági költségek, légi közlekedési vagy áfa, úgynevezett “ágyadó” vagy a kérdéses utazásra vonatkozó árfolyamok változása miatt szükséges.
- Árváltoztatás akkor is megengedett, ha az ügyfél által kért csomagajánlat, amelyet a katalógusban kínálnak, csak a katalógus közzététele után további turisztikai szolgáltatások (kontingensek) megvásárlásával érhető el. Amennyiben az utazási szerződés megkötését követően az árak változnak, az utazási feltételeinkben érvényesen megállapított árváltozásokról szóló rendelkezések érvényesek, és kifejezetten hivatkozunk rájuk.
Dohányzás
Dohányzás csak a külső fedélzeteken engedélyezett (és néhány hajón csak a kijelölt helyeken). A hajók minden belső része, mint például éttermek, szalonok, kabinok, folyosók stb. dohányzásmentes területek.
UTAZÁSI DOKUMENTUMOK
Az utazási dokumentumok körülbelül 21 nappal az indulás előtt készülnek el, és elektronikus úton küldjük el Önnek a kifizetés és – ha szükséges – az utaslistás adatok kitöltését követően. Ezek fontos információkat tartalmaznak, mint például a behajózási utasítások. Egyes esetekben a dokumentumok késlekedhetnek az indulás előtti néhány napig.
ÚTVONAL/UTAZÁSI DÁTUMOK INFORMÁCIÓI
Az utazási dátumokat és a hét napjait minden egyedi hajóútra vonatkozóan a hajóút leírásában találja. Amennyiben a hajóút különböző étköznapokon zajlik, az útvonal a 1. nappal kezdődik, és a hajóút hátralévő részét az általunk megadott indulási időpontban folytatja.
ÚTVONAL ÉS SZOLGÁLTATÁSI VÁLTOZÁSOK
A folyami hajóutak erősen függenek az időjárási viszonyoktól. Például a heves esőzések vagy a hosszan tartó aszály hátrányosan befolyásolhatja a vízszintet. Szükség lehet az útvonal megváltoztatására magas és alacsony vízállás, bizonyos időjárási körülmények, késések a zsilipeknél vagy híd alatti manőverek miatt. Sztrájkok is útvonal- és szolgáltatásváltozásokat okozhatnak. Ha egy folyószakasz járhatatlan, egyéb elérhető közlekedési eszközöket szervezünk, vagy a vendégeket szállodákban helyezzük el az érintett utazási dátumokon. Ennek következtében nem biztos, hogy bizonyos programtartalmakat biztosítani tudunk. A Nicko Cruises fenntartja a jogot a kikötők sorrendjének megváltoztatására is.
BIZTONYÍTOTT FIZETÉSI TANÚSÍTVÁNY
A hajóút ára biztosítva van az EU irányelveinek megfelelően. A hajóút árának biztosított fizetési tanúsítványát a nicko cruises utazási visszaigazolásával együtt kapja meg.
HAJÓKIKÖTŐK
Minden hajónak van kikötője minden kikötőben. A hatóságok bármikor megváltoztathatják a kikötési pontokat. Ez nem mindig lesz a központi helxrn. Gyakran nem a horgonyzóhely elején található. A hajók néha “csoportosítva” horgonyoznak, ami azt jelenti, hogy több hajó egymás mellett horgonyoz. Ilyen esetben előfordulhat, hogy a következő hajót látja az ablakából, és zajokat vagy szagokat tapasztalhat. A kiszálláskor szükség lehet arra, hogy egy vagy több másik hajón keresztül járjon. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amikor a hajó horgonyoz, a pontonok és a rakparti falak miatt láthatósági korlátozások adódhatnak.
HAJÓ FELSZERELÉSEK
Minden nicko cruises folyami hajón van egy kényelmesen berendezett szalon, amely csodálatos kilátást nyújt az út során. Este gyakran zenét játszanak, és napközben információs események és szórakoztató programok zajlanak. (Ez hajónként változik.) Néhány hajón kisebb szalonok/könyvtárak is vannak, ahol kis csoportok olvashatnak vagy játszhatnak. Néhány hajón kis edzőtermek is találhatók, amelyeket ingyenesen használhat. A MEKONG NAVIGÁTOR-on fizetős masszázsok foglalhatók. E szolgáltatás használata az utas saját felelősségére történik. A napozófedélzeteken székek, asztalok, és általában napozóágyak napernyőkkel is találhatók. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ezekből korlátozott szám engedélyezett a fedélzeten, és maximális határérték vonatkozik. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a nicko cruises hajói nem akadálymentesítettek.
TERHES ANYÁK
A terhes anyák számára engedélyezett az utazás a terhesség 28. hetéig, amennyiben nem magas kockázatú terhességről van szó.
OLTÁSOK
Kérjük, időben konzultáljon háziorvosával az infekcióvédelmi, oltási és egyéb megelőző intézkedésekről. Ha bizonyos oltások kötelezőek az Ön hajóútja mentén, a “fontos utazási információkban” kifejezetten jelezzük ezt a vonatkozó hajóút árkategóriájában. Minden vendég felelős a rendeltetési országok egészségügyi követelményeinek betartásáért.
TELEFON
Sok Nicko Cruises hajón lehetőség van a kabinok közötti telefonálásra. A parton műholdas telefonhívások lehetségesek. Ezek a hívások azonban nagyon drágák, ezért javasoljuk, hogy saját mobiltelefonját használja, ha haza szeretne hívni. Kérjük, a hajóút előtt kérdezze meg a szolgáltatóját a roaming díjakról.
ÁLLATOK/BICIKLIK
A helyhiány miatt nem tudunk háziállatokat vagy kerékpárokat a fedélzetre engedni.
BORRAVALÓ
Nemzetközi szokás, hogy a megfelelően kiszolgált vendég díjazza a szolgáltató személyzet munkáját. A borravaló mértéke természetesen minden vendég döntése, és a személyzet jól végzett munkájának elismerése kell, hogy legyen. Javasoljuk, hogy a hajón lévő személyzetnek 10-13 € borravalót adjon vendégenként és éjszakánként (kivéve a MEKONG NAVIGÁTOR-t, ahol a fedélzeti borravalók már benne vannak a hajóút árában). A nicko cruises vezetősége, helyi idegenvezetők és buszvezetők nem tartoznak ide. Azonban az ő munkájukat is megköszönheti borravalóval.
IVÓVÍZ
A hajókon mindig friss vizet tárolnak, de tartályokban, ezért javasoljuk, hogy ne igyon a csapvízből. A bárokban és az étteremben ásványvizet kínálnak. A csapvíz tökéletesen biztonságos a fogmosáshoz. A nickoVISION kivétel ez alól. Ez a hajó ivóvíz minőségű csapvízzel rendelkezik.
TELEVÍZIÓ
A televízióval rendelkező hajók műholdas rendszert használnak a vétel biztosítására az út nagy részében. Rövid vételi megszakítások előfordulhatnak, amikor a hajó hidak alatt halad át vagy zsilipbe érkezik, és bizonyos útvonalakon is.
ÉTEL ÉS ITAL
Minden Nicko Cruises hajó utasának teljes ellátás jár, a részletek a hajóút leírásában találhatók. (Ez nem vonatkozik Horvátországra – kérjük, olvassa el az ottani útvonalakról szóló információkat) Az ételek helyi elemekkel gazdagítva készülnek, amelyek változnak az útvonal függvényében. Minden hajón büféreggeli van (kivéve Horvátországban, ahol átfogó kontinentális reggelit kínálnak vagy szolgálnak fel). Könnyű ebédet kínálnak a szalonban (kivéve az Elbán, Horvátországban, Ázsiában és Egyiptomban), vagy harapnivalókat kaphat a grillező állomásról (a BELVEDERE, BOLERO, CELINA, MAXIMA és VIKTORIA napi programja szerint). Az ebédet általában az asztalnál tálalják, a vacsora mindig az asztalnál kerül felszolgálásra. Néhány étkezést büfé formájában kínálnak. A hajón étkezési időpontok vannak, kivéve a nickoVISION és nickoSPIRIT esetében, ahol az étkezéseket rugalmas időpontokban, ülőhely foglalás nélkül lehet elfogyasztani bármelyik három étteremben. Asztalfoglalás nem lehetséges. Ha étkezési intoleranciái vagy különleges táplálkozási igényei vannak, kérjük, jelezze nekünk a foglalás során. Általában megfelelő ételeket tudunk készíteni Önnek. Kérjük, megértését, hogy kivételes esetekben ez nem lehetséges Horvátországban, Egyiptomban vagy Ázsiában, és bizonyos járatokon.
ÉRTÉKEK
Néhány kabin rendelkezik olyan széfekkel, ahol értékeit tárolhatja. Néhány hajón a recepción is található széf. Azonban javasoljuk, hogy ne hozzon magával értékes tárgyakat, például drága ékszereket az utazására. Bizonyos esetekben olyan világ régióiba látogat, ahol a mi standardjaink szerint még a szerény gazdagság is fényűzésnek számít, így a látszólag értékes dolgok felmutatása irigységet kelthet. Az értékes tárgyakat, például fényképezőgépeket, ékszereket, készpénzt és hasonlókat kézipoggyászban helyezze el. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a Nicko Cruises semmilyen felelősséget nem vállal a felügyelet nélküli feladott poggyászban elveszett értéktárgyakért.
FEDÉLZETI FIZETÉSEK
A hajóink különböző pénznemeket használnak az úti céltól függően. Az italok és a hajón foglalt kirándulások költségeit a hajóút végén lehet kifizetni. A hajón elfogadott fizetési formák a hajó profiljában találhatók. Készpénzes fizetés csak a hajó pénznemében lehetséges, mert egyes úticélokon az euroban történő fizetés nem engedélyezett vagy lehetséges. Kérjük, vegye figyelembe: Pénzváltásra a hajón nincs lehetőség. A cruise director az első szárazföldi kirándulás során megmutatja, hol lehet pénzt váltani. Bizonyos esetekben bankja vagy hitelkártya-szolgáltatója külföldi átváltási díjat számíthat fel, mivel nem minden hajó német zászló alatt hajózik.
További kérdés eseték, keressen minket: hajo@tensi.hu